..wWw.SohbetLim.net... Türkiye'nin 1 numaraLi Chat SoHBeT OdalariNa hoşgeLdiniZ..

Menü

   Ana Sayfa
   Sohbet'e Giriş
  Hazır mesajlar
  sesli şiirler
  Altın Yumruklar
  Aşka Dair
  bedava program indir
  Canakkale Ozel
  Damar SözLer
  Dini Sohbetler
  Diyet Listeleri
  Evlilik
  FiLm izLe
  Foto Galeri
  Güzel sözler
  Güzeller Galerisi
  Hazır Mirc Kodları
  Hikayeler
  KomikLikLer
  Kurtlar Vadisi Pusu
  Magazin Haberleri
  Mircte Sohbet
  Mobilya Dekorasyon
  Muzik video
  Nostalji Klipler
  Rüya TabirLeri
  Sohbet Komutları
  Sohbet odaLarı
  SohbetLim özeL videoLar
  Türk Destanları
  Yabancı Video Klipler
  Yemek tarifleri
  şarkı sözleri
  Şiirler
  İletişim
 

      sitemap

 İhtiyaçlara harcanan, israf olmaz

İhtiyaçlara harcanan, israf olmaz - - Sohbet ve chat aramaları - için kullanıcılarına hizmet veren - Türkiye'nin en iyi sohbet sitesi - sohbet siteleri - chat odaları - damar sözler - aşk sözleri - güzel sözler - canlı sohbet - islami chat - dini sohbet - islami sohbet - dini chat - hayata dair aşka dair Sohbet arkadaşlıkları kurmak isteyenlere  

Okunma

2908
islami sohbet
İsraf, bir kimsenin, ister kendisi, isterse başkası için olsun, elindeki malı, parayı, haram olan yerlere vermesidir. İsraf çok kötü bir huydur. Malı haram yerlere vermenin, azı da, çoğu da israftır ve büyük günah olur. İçki, kumar ve benzeri haram olan oyunlar için vermek de böyledir.

Parayı, malı, helal ve mubah olan yerlere vermek, iki türlü olur:

Birincisi: Kendi bedeni için, yemekte, içmekte, giyinmekte, ev kurmakta, tabiatının çektiği şeye, ihtiyacından fazla harcetmek, israf olur. Mesela bir şeyi yemek, içmek isteyince, doyduktan sonra, fazlası israf olur.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

“İnsan ve hayvanların bedeni dört şeyden yapılmıştır. Toprak maddeleri, su, hava ve hararettir. Birbirine benzemeyen, hatta birbirinin aksi olan bu dört şeyin ihtiyaçları ve icapları vardır. Bedendeki hararetten, ısıdan dolayı ve ısı da kudret kaynağı olduğu için, insan ve hayvanlar, kendini beğenmekte, üstün görmektedir. Şehvet ve gadab kuvvetleri ve başka kötülükler, bu dört şeyden ileri gelmektedir.”

İşte bu ihtiyaç ve icaplar, hayvanların ve insan tabiatının istediği şeyler olup bunlara, sevk-i tabii, içgüdü denilmektedir. Aklı olan kimse, bu sevk-i tabiileri İslamiyet’in emrettiği, izin verdiği gibi kullanır ve günah olmaz. Aklı dinlemeyenler ise, nefse uyarak, mubahlardan dışarı taşar, günaha girerler. Çünkü nefs, insanı mubahların dışına çıkarmaya zorlayan bir kuvvettir. İnsanların duygu organları ve hareket sinirleri, kalb ismindeki bir kuvvetin emrindedir. Bedenin dört yapı maddesi ile nefs ve kalb kuvvetlerini bir arada tutan, çalıştıran kuvvet de, ruhtur. İnkâr edenlerin ve günah işleyen müminlerin nefsleri azmış, kalbi ve ruhu kaplamıştır. Bu üç kuvvet birleşmiş gibi olup nefsin istediğini yapmaktadırlar.

İslamiyet’e uyunca, bu üç kuvvet birbirinden ayrılıp, kalb ve ruh kuvvetlenir ve nefs zayıflayarak, kalb ve ruh, nefsin baskısından, kumandasından kurtulur ve temizlenmeye başlar. Her ikisi de, işlerini Allahü teâlânın rızası için, iyilik için yapar.

Hayvanlarda, kalb, ruh ve nefs olmadığından, sevk-i tabii ile hareket ederler. Mesela acıkınca, doyuncaya kadar, bulduklarını yerler. İnsanlar ise, kalb ile hareket eder. Kalb, nefse uyarsa, bulduğu ile doymaz, haram olan şeyleri arar ve doyduktan sonra da yer. Mesela, sıcakta, insanın tabiatı, serin bir şey isteyince, kalb akla uyarsa, İslamiyet’in izin verdiği su, şerbet, limonata ve daha birçok içecekleri ve lüzumu kadar alır. Aklı dinlemeyip, nefse uyarsa, mubahları ihtiyaç olan miktardan fazla ister ve nefsin istediği haram içkilere de sapar.

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor:

“İnsanın bazı arzuları, tabiatından ileri gelmektedir. Beden sağ kaldıkça, hiç kimse bu isteklerden kurtulamaz. Mesela, hararet artınca, insanın tabiatı serin bir şey içmek ister. Soğukta, sıcak bir şey ister. Böyle istekleri yapmak günah değildir ve nefse uymak değildir. Çünkü, tabiatımızın zaruri istekleri mubahtır. Bunlara ihtiyaç maddeleri denir. İhtiyaç maddelerini lazım olduğu kadar kullanmak sünnettir. Nefs, mubahların lüzumundan fazlasını ve şüphelileri ve haramları ister. Mubahların zaruri miktarı ile doymaz.”

İkincisi: Malı kendi bedeni için kullanmadığı zaman, hakkı, yani lüzumu olmayan yere, az da sarf etmek israf olur. Mesela, malı ateşte yakmak, denize atmak böyledir. Lüzumu olan yere, lüzumundan fazla vermek de israf olur. Mesela, çoluk çocuğuna ihtiyaçlarından fazla şeyler vermek israf olur. İhtiyaç, İslamiyet’in gösterdiği miktarlar ile ve memleketin âdetine göre belli olur.

Netice olarak, malı, ihtiyaç olan mubahlara harcetmek, israf değildir, günah olmaz. Bunun için malı sarf edecek yerleri ve kendi malındaki başkalarının hakkını öğrenmek lazımdır. İnsanın, kendi malında bulunan, başkasının hakkını ödemesi, israf değildir. Bu hakları hemen vermek lazımdır. Bu hakların en mühimi ise, zekattır.

 

 



  Yorumlar

 
Cansu Dere resimleri


SAKIN ALLAH'A BABA DEMEYİN


Üşüyor musun kalbim?


berkay - ele inat - özel klip 2011


Rüyada ölü görmek


Zeki Müren - Bir yangının külünü yeniden yakıp geçtin


Arda Han Bitti mi Aşkımız


Mustafa Ceceli - Dön


kolpa - kadınım 2010


Mehmet Emin Ay - Sordum Sarı Çiçeğe


sohbetlim 2018 sohbet
sohbetsila
Mobil Chat Nedir? Nasıl Kullanılır
telefonda sohbet etmek
Neden mi Sohbetlim.net
Teknoloji ve Sohbet
sohbetlim-chat
sohbetlim-sohbet
Kesintisiz Sohbet İçin Doğru Adres
Ücretsiz Sohbetin Kaliteli Yeri

Copyright © 2006 Tüm Hakları Saklıdır SoHBeTLiM.NeT

Desing By NiLdeniZ